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Tipo de Material: bachelorThesis
Título : Diseño de un sistema de gestión de calidad aplicando la norma iso 9001:2008 para la concesión de créditos micro empresariales en el banco solidario sucursal Latacunga
Autor : Sánchez Barreno, Verónica Alejandra
Director de Tesis: Hidalgo Guayaquil, Ruth Susana, Ing.
Descriptores: GESTIÓN DE CALIDAD
POLÍTICAS DE CALIDAD
CADENA DE VALOR
CARTERA DE SERVICIOS
Fecha de publicación : ene-2014
Ciudad: Editorial: Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC).
Citación : Sánchez Barreno Verónica Alejandra (2014) Diseño de un sistema de gestión de calidad aplicando la norma iso 9001:2008 para la concesión de créditos micro empresariales en el banco solidario sucursal Latacunga. UTC. Latacunga. 152 p.
metadata.dc.format.extent: 152 páginas
Resumen : El objetivo que fundamentó el tema de investigación propuesto se enfoca en el desarrollo de un sistema de gestión de la calidad aplicando la Norma ISO 9001:2008, con la finalidad de mejorar la concesión de créditos en el área de micro empresariales en el Banco Solidario sucursal Latacunga. El trabajo de investigación se ha desarrollado a través de la modalidad no experimental buscando observar el fenómeno analizado en su contexto natural, permitiendo así hacer un análisis. Para la aplicación de este mecanismo se utilizó las técnicas de encuesta y entrevista a la población involucrada; es decir a los 16 empleados del departamento de Créditos micro empresariales.
Descripción : The objective that was the foundation of the proposed investigative theme focuses on the development of a quality management system applying the ISO 9001:2008 Standards, with the aim of improving the concessions of credits in the micro-entrepreneurial credits at the Solidario Bank, branch Latacunga.; the investigative has been developed be means of the non-experimental modality attempting to observe the phenomenon analyzed in its natural context, which facilitates to carry out an analysis. For the application of this mechanism, the survey and the interview techniques were used for the involved population; that is 16 employees of the Credit department, the interview was applied to the Micro-credit Manager and the survey with a structured questionnaire, which was carried out to the employees of the previously mentioned department, through the study, it was to possible to define how most of the staff of the micro-credit does not know the mission of each position which they are in charge and the essential activities to be performed, as well as the duplicity of tasks, being careless about long-term activities, the realization of this study has allowed to have a practical and applicable instrument for the Micro-credit area, which will allow to implementing a quality management system, allowing facilitating behavior patterns that influence in the client satisfaction, costs reduction, efficiency on the operations and the improvement of relations between the staff and suppliers
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