Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositorio.utc.edu.ec/handle/27000/9002
Tipo de Material: masterThesis
Título : Comprensión lectora en los estudiantes de 7mo año de educación básica
Autor : Maigua Caiza, Jenny Elizabeth
Director de Tesis: Chiluisa, Marcia Janeth
Descriptores: PROCESO DE ENSEÑANZA APRENDIZAJE
PROBLEMAS DE APRENDIZAJE EN A COMPRENCIÓN LECTORA
BENEFICIOS DE LA TIC EN EL PROCESO DE LA COMPRENCIÓN LECTORA
Fecha de publicación : 2022
Ciudad: Editorial: Ecuador : Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC)
Citación : Maigua Caiza Jenny Elizabeth (2022); Comprensión lectora en los estudiantes de 7mo año de educación básica. UTC. Latacunga. 100 p.
metadata.dc.format.extent: 100 páginas
Resumen : El presente informe de investigación tiene como propósito determinar el nivel de comprensión lectora en el área de Lengua y literatura, en los estudiantes de séptimo año de la Escuela de Educación Básica Alfredo Escudero, parroquia Machachi, Cantón Mejía, año lectivo 2021-2022. El enfoque utilizado en este proceso fue el cuantitativo, el método utilizado el deductivo, la población se encontraba conformada por 11 estudiantes, el instrumento utilizado fue la Prueba de Comprensión Lectora (ACL) con su variante ACL-6
Descripción : The purpose of this research report is to strengthen reading comprehension in the Language and Literature area, by identifying its level in seventh-year of basic education students from Alfredo Escudero School, in Machachi, Cantón Mejía, from 2021-2022 scholar year. The deductive method was used in this process, the population was made up of 11 students, the Reading Comprehension Test (ACL) was the instrument used with its ACL-6 variant, which evaluates the reading comprehension with a wide perspective from the different types of texts, focusing on the essential dimensions of reading comprehension , which one allowed to show that there is a trouble in the literal, inferential and critical levels, that make up the students' reading comprehension as a whole. That’s why, after carrying out a theoretical investigation , I notice the need to propose and develop a design that lets us to solve the observed problem , which consists of the implementation of interactive worksheets elaborated in the Liveworksheets web page, these ones allow to develop each one reading comprehension levels , after that we can consider that the investigation is viable , due to the topic is very important for the students’ development and also is an interesting fact for teachers. In addition, the results obtained will show us, that the application of interactive worksheets, allow students to improve their reading comprehension levels, in an innovative, creative and playful way, facilitating the construction of their learning.
Aparece en las colecciones: Tesis - Maestría en Educación Inicial

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
MUTC-001167.pdfTESIS DE POSGRADO A TEXTO COMPLETO3,5 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons