“La gestión administrativa en la Cooperativa Ambato Succursal Latacunga”.
No Thumbnail Available
Files
Date
2024-08
Advisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: (UTC)
Abstract
The objective of this project is to improve administrative management in the administrative department of the Ambato cooperative Latacunga branch. The research addresses internal issues related to processes, communication, credit approval and problem resolution. The method was quantitative and explanatory, using a non-experimental approach, a bibliographic and field approach. The study population was made up of all the institution's staff and a seven-part survey was used, which included demographic information, general data, planning, organization, direction, control and management. The findings indicate that the majority of employees are young men between the ages of 18 and 35, with a minimum of 1 to 5 years of experience in the organization and knowledge of both secondary and higher education. Despite good management, some deficiencies were identified in the strategic plan, coordination and definition of functions, as well as in training, communication, staff recognition and lack of effective decision-making and monitoring mechanisms.
Description
El presente proyecto tiene como objetivo mejorar la gestión administrativa en el departamento administrativo de la cooperativa Ambato sucursal Latacunga La investigación aborda cuestiones internas relativas a procesos, comunicación, aprobación de crédito y resolución de problemas. El método fue cuantitativo y explicativo, utilizando un enfoque no experimental, un enfoque bibliográfico y de campo. La población de estudio estuvo compuesta por todo el personal de la institución y se utilizó una encuesta de siete partes, que incluyó información demográfica, datos generales, planificación, organización, dirección, control y gestión. Los hallazgos indican que la mayoría de los empleados son hombres jóvenes de entre 18 y 35 años, con un mínimo de 1 a 5 años de experiencia en la organización y conocimientos tanto de educación secundaria como superior. A pesar de la buena gestión, se identificaron algunas deficiencias en el plan estratégico, coordinación y definición de funciones, así como en capacitación, comunicación, reconocimiento del personal y falta de mecanismos efectivos de toma de decisiones y seguimiento.
Keywords
GESTIÓN ADMINISTRATIVA, OPTIMIZACIÓN, CAPACITACIÓN, SEGUIMIENTO
Citation
Achote Llugsa Kimberlly Marisol y Guasti Negrete Targelia Beatriz.(2024); “La gestión Administrativa en la Cooperativa Ambato Succursal Latacunga”.UTC. Latacunga. 152 p.