• utc.edu.ec
  • Correo Institucional
Repository logo
  • English
  • Español
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Search
  • English
  • Español
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Heredia Caisa, Narcisa Yolanda"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Design a workbook based on reinforcement tasks for the Our World Through English book #1; through the inter-action of contents with interactive activities, to improve the teaching learning process in students from 8th courses at “Lcdo. José Gabriel Terán Varea” high school during the period 2010-2011.
    (LATACUNGA / UTC / 2012, 2012-06) Heredia Caisa, Narcisa Yolanda; Sandoval Cuevas, Verónica Viviana; Castro Bungacho, Sonia Jimena
    Currently English language is indispensable around the world; it uses in different areas and it is a fundamental part in the development and formation of humans beings. Likewise it results necessary learns a foreign language; it constitutes an important factor in the educative process. The main objective of this investigative work is elaborates a workbook with interesting exercises to improve the English level of the students through contents of the Our World Through English book # 1, with reinforcement tasks; taking into account the analysis of the theoretical and scientific contents.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Mobile-assisted language learning and reading skill at Belisario Quevedo school
    (Ecuador : Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2023) Heredia Caisa, Narcisa Yolanda; Andrade Morán, José Ignacio
    El proyecto de investigación orientado a determinar la relación entre el Aprendizaje de Idiomas Asistido por Dispositivos Móviles (MALL) y las destrezas de lectura en los estudiantes del séptimo grado de la escuela Belisario Quevedo. El objetivo principal fue desarrollar destrezas de lectura, a través del uso de dispositivos móviles y de páginas en línea como Liveworksheets, la herramienta Wallpaper, y la aplicación de WhatsApp. El estudio se realizó bajo el método Cuali-Cuantitivo, involucrando el diseño cuasiexperimental porque los instrumentos de la evaluación sirvieron para obtener resultados cuali-cuantitativos. Además, dos grupos de la institución fueron seleccionados, 34 estudiantes pertenecieron al grupo de control y 34 fueron parte del grupo experimental, a quienes se les aplicó una pre-evaluación y una post- evaluación antes y después del empleo de la propuesta.
  • Servicios
  • Biblioteca
  • Catalogo digital
  • Bibliotecas Virtuales
  • Enlaces de interés
  • CES
  • SENESCYT
  • Centro de Información
  • Universidad Técnica Cotopaxi
  • Av. Simón Rodríguez s/n Barrio El Ejido Sector San Felipe.
  • Latacunga - Ecuador
  • Llámanos
  • Tel: (593) 03 2252205 / 2252307 / 2252346.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback

Adaptado por: Desarrollo de software U.T.C