Browsing by Author "Heredia Caisa, Narcisa Yolanda"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDesign a workbook based on reinforcement tasks for the Our World Through English book #1; through the inter-action of contents with interactive activities, to improve the teaching learning process in students from 8th courses at “Lcdo. José Gabriel Terán Varea” high school during the period 2010-2011.(LATACUNGA / UTC / 2012, 2012-06) Heredia Caisa, Narcisa Yolanda; Sandoval Cuevas, Verónica Viviana; Castro Bungacho, Sonia JimenaCurrently English language is indispensable around the world; it uses in different areas and it is a fundamental part in the development and formation of humans beings. Likewise it results necessary learns a foreign language; it constitutes an important factor in the educative process. The main objective of this investigative work is elaborates a workbook with interesting exercises to improve the English level of the students through contents of the Our World Through English book # 1, with reinforcement tasks; taking into account the analysis of the theoretical and scientific contents.
- ItemMobile-assisted language learning and reading skill at Belisario Quevedo school(Ecuador : Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC), 2023) Heredia Caisa, Narcisa Yolanda; Andrade Morán, José IgnacioEl proyecto de investigación orientado a determinar la relación entre el Aprendizaje de Idiomas Asistido por Dispositivos Móviles (MALL) y las destrezas de lectura en los estudiantes del séptimo grado de la escuela Belisario Quevedo. El objetivo principal fue desarrollar destrezas de lectura, a través del uso de dispositivos móviles y de páginas en línea como Liveworksheets, la herramienta Wallpaper, y la aplicación de WhatsApp. El estudio se realizó bajo el método Cuali-Cuantitivo, involucrando el diseño cuasiexperimental porque los instrumentos de la evaluación sirvieron para obtener resultados cuali-cuantitativos. Además, dos grupos de la institución fueron seleccionados, 34 estudiantes pertenecieron al grupo de control y 34 fueron parte del grupo experimental, a quienes se les aplicó una pre-evaluación y una post- evaluación antes y después del empleo de la propuesta.