“Pre-service teachers’ anxiety during pre-professional practices”

No Thumbnail Available
Date
2024-08
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ecuador : Pujilí : Universidad Técnica de Cotopaxi (UTC)
Abstract
As pre-service teachers move from university classrooms to actual teaching settings, they face various stressors that can significantly affect their confidence, performance, and well-being. This study focuses on identifying the factors of anxiety among pre-service teachers during their pre-professional practices in EFL in the students of seventh semester from the Cotopaxi Technical University. Employing a qualitative research approach, the study uses a standardized scale called “The Foreign Language Teaching Anxiety Scale: Preliminary Tests of Validity and Reliability” to know anxiety factors. The questionnaire was completed by 48 pre-service teachers to gather data. The findings reveal that common anxiety sources such as teaching inexperience, lack of student interest, self-perception of language proficiency, fear of negative evaluation, and difficulties with time management, with this results it found that exists anxiety in the pre-service teachers with a low level. The research suggests that teacher should integrate strategies to address pre-service teachers' anxiety. Teachers in educational institutions can improve the training experience, leading to more competent and confident future educators. The study also advocates for greater awareness and proactive support systems to reduce pre-service teachers' anxiety, thereby enhancing their educational outcomes and future effectiveness as educators.
Description
A medida que los docentes en formación pasan de las aulas universitarias a los escenarios reales de enseñanza, se enfrentan a diversos factores estresantes que pueden afectar significativamente su confianza, desempeño y bienestar. Este estudio se centra en identificar los factores de ansiedad de los docentes en formación durante sus prácticas preprofesionales en EFL en los estudiantes de séptimo semestre de la Universidad Técnica Cotopaxi. Empleando un enfoque de investigación cualitativa, el estudio utiliza una escala estandarizada denominada «Escala de Ansiedad en la Enseñanza de Lenguas Extranjeras: Pruebas Preliminares de Validez y Confiabilidad» para conocer los factores de ansiedad. El cuestionario fue cumplimentado por 48 profesores en formación para recopilar datos. Los resultados revelan que fuentes comunes de ansiedad como la inexperiencia docente, la falta de interés de los alumnos, la autopercepción del dominio del idioma, el miedo a la evaluación negativa y las dificultades con la gestión del tiempo, con estos resultados se encontró que existe ansiedad en los profesores en formación con un nivel bajo. La investigación sugiere que los profesores deben integrar estrategias para tratar la ansiedad de los profesores en formación. Los profesores de los centros educativos pueden mejorar la experiencia formativa, lo que dará lugar a futuros educadores más competentes y seguros de sí mismos. El estudio también aboga por una mayor concienciación y sistemas de apoyo proactivos para reducir la ansiedad de los profesores en formación, mejorando así sus resultados educativos y su futura eficacia como educadores.
Keywords
PROFESORES EN FORMACIÓN, ANSIEDAD, PRÁCTICAS PREPROFESIONALES
Citation
Gutierrez Mendieta, Madelin Magdalena (2024); “Pre-service teachers’ anxiety during pre-professional practices”. UTC. Pujilí. 49 p.