Browsing by Author "Encalada Trujillo, Edgar Guadia"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemBraille system as a teaching learning process for adult people with visual disabilities who belong to asociación de personas no videntes de Cotopaxi (anovic) during the academic cycle april - august 2015(LATACUNGA / UTC / 2015, 2015-12) Gavilanes Tipán, Gina Giomara; Vilcacundo Pérez, Erika Magaly; Encalada Trujillo, Edgar GuadiaEl presente trabajo investigativo fue desarrollado en la “ASOCIACIÓN DE PERSONAS NO VIDENTE DE COTOPAXO (ANOVIC)” ubicado en la ciudad de la Latacunga. El principal objetivo fue promover el uso del sistema Braille como una herramienta para que las personas adultas puedan aprender el Idioma Inglés y los docentes puedan aprenderlo para enseñar este idioma a través de conocimientos básicos sobre este sistema usando específicos materiales didácticos los mismos que fueron hechos usando material reciclado.
- ItemIncidence of using orthophonic devices in the teaching-learning process of English as a foreign language to fortify the students’ listening skill into the English interactive laboratory at the academic unit of administrative and humanistic sciences in the technical university of Cotopaxi during the academic cycle march – august 2012.(LATACUNGA / UTC / 2013, 2013) Collaguazo Vega, Wilmer Patricio; Encalada Trujillo, Edgar GuadiaProfessionals who manage language laboratories in high educational institutes do not have the appropriate knowledge that could help to improve the experience of having classes in these places. The lack of technology into the language teaching – learning process has been a huge trouble into education because it has not permitted its correct development. Language skills are an important component into the students' lives and the methodology applied by their professors has affected the academic result directly. Students need to develop their listening skill through the correct use of didactic resources. The orthophonic devices that are widely used in education by professors and students are very helpful tools for people who want to learn a foreign language at any level of specialization in a non-traditional way. As result, the researcher supports the necessity of updating professors’ knowledge about different technologies into the educative field because they are helpful tools for developing the teaching-learning process in an exceptional way.
- ItemThe english language for specific purposes related to the electrical field with undergraduate students of 3rd year at “Técnico Pujilí” high school during the academic cycle april - august 2015(LATACUNGA / UTC / 2015, 2015-12) Rojas Caisa, Ruben Patricio; Herrera Zapata, Carlos Enrique; Encalada Trujillo, Edgar GuadiaEl presente trabajo fue desarrollado con el fin de brindar un manual a los estudiantes de electricidad del colegio “Técnico Pujilí" el cual está ubicado en el cantón Pujilí. Ya que hoy en día, aprender el idioma Inglés en el campo técnico se ha convertido una necesidad especialmente en los colegios técnicos que utilizan herramientas y materiales, para poder llevar a cabo su trabajo. Los docentes al igual que los estudiantes no poseen un manual para el proceso de enseñanza aprendizaje del inglés técnico. Esto ha ocasionado en los estudiantes una deficiencia en la producción del idioma Inglés. El vocabulario es limitado y un total desconocimiento de las palaras técnicas. Es importante mencionar que los estudiantes así como también los profesores serán los beneficiarios directos de este proyecto….