“Estrategias de gestión administrativa para la compañía de transporte de carga pesada ALHERTTRUCKS S.A.”
No Thumbnail Available
Files
Date
2024-08
Advisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ecuador: Latacunga: Universidad Técnica de Cotopaxi: (UTC)
Abstract
The present investigation was carried out with the objective of analyzing the administrative management in the heavy cargo transportation company ALHERTTRUCKS S.A., because this is essential for its proper functioning. Likewise, administrative management facilitates the coordination of resources and the carrying out of activities necessary to achieve the established objectives, based on various theories and scientific approaches. At the same time, a non-experimental quantitative methodology was adopted and an instrument validated by experts was created. The survey technique formulated 22 questions to apply the following questionnaire to the 27 employees to evaluate dimensions such as planning, organization, direction, control and decision making. Additionally, the results reflected a variety of opinions about management and the work environment. Therefore, the need to carry out new management strategies to strengthen the work environment in the company was highlighted, since many employees feel that their opinions are not considered in decision-making. Additionally, the lack of an incentive plan to motivate employees to maintain high performance was identified. Based on these findings, five administrative improvements aligned with the areas evaluated were proposed. Table 24 shows that 30% of those surveyed are satisfied with the inclusion of these strategies, which seek to promote the growth of the company and the development of its staff. Finally, according to the execution, ALHERTTRUCKS S.A. You can adopt these strategies to improve your competitiveness and achieve your goals.
Description
La presente investigación se llevó a cabo con el objetivo de analizar la gestión administrativa en la compañía de transporte de carga pesada ALHERTTRUCKS S.A., porque esta es fundamental para el buen funcionamiento de la misma. Asimismo, la gestión administrativa facilita la coordinación de recursos y la realización de actividades necesarias para alcanzar los objetivos establecidos, basándose en diversas teorías y enfoques científicos. A la vez se adoptó una metodología cuantitativa no experimental y se realizó un instrumento validado por expertos. La técnica de encuesta formuló 22 preguntas para aplicar el siguiente cuestionario a los 27 empleados para evaluar las dimensiones tales como planificación, organización, dirección, control y toma de decisiones. Asimismo, los resultados reflejaron una variedad de opiniones sobre la administración y el ambiente laboral. Por tanto, se destacó la necesidad de efectuar nuevas estrategias de gestión para fortalecer el ambiente laborar en la compañía, ya que muchos empleados sienten que sus opiniones no son consideradas en la toma de decisiones. Además, se identificó la falta de un plan de incentivos para motivar a los empleados a mantener un alto rendimiento. Basándose en estos hallazgos, se propusieron cinco mejoras administrativas alineadas con las áreas evaluadas. La tabla 24 muestra que el 30% de los encuestados están satisfechos con la inclusión de estas estrategias, las cuales buscan impulsar el crecimiento de la compañía y el desarrollo de su personal. Finalmente, de acuerdo con la ejecución, ALHERTTRUCKS S.A. puede adoptar estas estrategias para mejorar su competitividad y alcanzar sus objetivos.
Keywords
ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS, PLANIFICACIÓN ESTRATÉGICA, GESTIÓN ESTRATÉGICA, TOMA DE DECISIONES
Citation
Chiriboga Ante Angelica Fernanda y Yánez Tapia Mayury Estefanía (2024); “Estrategias de gestión administrativa para la compañía de transporte de carga pesada ALHERTTRUCKS S.A.” UTC. Latacunga. 90 p.